måndag 12 januari 2009

Camilla Läckberg, tusen tack!

Idag fick jag ett paket med posten, 6st signerade böcker
av Camilla!

Vi har haft lite mejl-kontakt sedan vårt hus brann ner och
snäll som hon är skickade hon mig sina böcker.

Som ett barn på julafton rev jag snabbt upp kartongen,
placerade dem i den relativt tomma bokhyllan och njöt!

Jag blir alltid löjligt rörd när jag märker hur snälla vissa
människor är. En klump i halsen och en glädjetår!
Precis samma känsla som när jag tittar och glädjs åt
mina barn.

Som tack skickade jag en blombukett och hoppas verkligen
inte att den missuppfattas. Jag blev bara så grymt glad och
upprymd att jag ville visa hur mycket jag uppskattar hennes
vänlighet.

Men, eftersom jag är väldigt försiktig av mig så fick jag lite
ångest när jag hade skickat iväg beställningen!
Var går gränsen mellan tacksamhet och stalking i den
s.k. kändisvärlden?

Kram
Kristina

1 kommentar:

  1. Hade det varit du som var känd och hon skickade alla sina böcker till dig (outgivna), samt en blombukett en gång i veckan, så hade det varit stalking.
    Om du fortsätter att skicka blombuketter till henne och slutligen börjar leverera dem personligen, trots en tydlig distans er emellan, då är det stalking.
    Om hon skickar sina böcker till dig som gåva och du börjar ringa henne och kalla henne "Millan" och bjuder in dig själv på chipskväll med barnen, så är det stalking.

    Men om hon skickar sina böcker till dig, som gåva, och du skickar en blombukett som tack, så är det ganska tydligt inte stalking. Det är bara rent hyfs, folkvett och god etikett :)

    SvaraRadera